Saturday, August 13, 2011

Protect the Boss

Nampaknya rakan kongsi syarikatbelog agak gigih mengupdate, maka aku up satu entry, ok. Kali ni pasal drama Protect the Boss.


Agak-agak ramai fans drama Korea layan drama ni mesti sebab budak JYJ tu kan, si Jejung. Tapi aku, tak. Ha.ha.ha. Kalau Yunho yang act, adalah compulsory untuk mengikuti drama ini! Ngehehe Tapi kali ni, the main reason I’m rooting for this drama is none-other than the main leads themselves. Choi Kang Hee and Ji Sung, yay!!




Choi Kang Hee, a 4-D actress, radio DJ and has her own clothing brand, Nowhere333 ialah salah sorang actress Korea yang aku stalk dari dulu lagi. LOL Kenapa? Simply because of her fashion sense as well as her unique antics. Jo Kwon’s ideal woman ni first time aku mula ‘minat’ lepas layan drama Rules of Love, the very first same drama yang juga buat aku jatuh chenta sama pak cik Kim Min Jong. I did some reviews for this drama in my own pathetic blog, here and the second part, here..reviews yang takdak ending! =P Biasanya aku tak berapa nak focus perhatikan outfit lead actress dalam drama, Choi Kang Hee adalah actress pertama yang aku tenung semua outfits beliau dalam Rules of Love. Mungkin sebab aku lebih tertarik kepada fashion sense dia yang agak santai gitew.


Ji Sung. Jauh lebih kacak dari Park Ji Sung uhuk uhuk. Bernama real-kan Kwak Tae Gun, siapa tak kenal beliau, sila rendam henfon dlm baldi berisi air sekarang! Berjiwang sakan dalam drama Save Your Last Dance for Me and an adorkable (adorable+dorky) intern dalam drama New Heart aku kira memang sesuailah sangat untuk pegang watak chaebol’s son yang spoilt brat untuk drama Protect the Boss ni. Stay away from his stereotype watak serius gila macam dalam previously watak kat Swallow the Sun, Kim Soo Roo and Royal Family, kukira boleh kot budak ni bawa watak sengal-sengal plak kali ni.

Aku baru ja layan 2 episodes pertama cuz currently being aired, download raw video baru 4 episodes tapi subtitles punya srt yang released cuma sampai episode 3 ja setakat ini. Dan aku review 2 episod pertama ja dulu, k.


No Eun Seol (Choi Kang Hee) seorang budak gangster masa dia sekolah dulu. Kaki pukul sebab tu result masa sekolah dia dulu adalah sangat tak best. (Jeep, agak-agak abe TOP kita dulu kaki pukul jugak kah?? =P) Then, masuk kolej, dia pulun belajar habis-habisan sampai berdarah idong siap selamba tenuk ja dia reject dak laki ajak couple bawak bunga segala tapi aktif dalam persatuan yang macam ketua rusuhan, demonstrasi…errrm, apakah maksudku ini??

Bila dah abis belajar, dia dan kawan dia, Lee Myung Ran (Ha Jae Sook) yang agak gempal lagi sama-sama pengamok gak cam dia mula terhegeh-hegeh nak cari kerja tetap tapi result masa belajar adalah sangat pathetic maka agak sukar nak cari steady job. No Eun Seol ni keeps on hunting for job yang ada kaitan dengan kesetiausahaan. Interview sana sini, randomly sending resume dan akhirnya dia dapat kerja tapi jadik secretary boss mafia yang suka raba pompuan la pulak. Annoy gila dan No Eun Seol pun pedajalkan sorang-sorang mafia tu termasuk boss dia sekali.

Cha Ji Heon (Ji Sung) pula the only son of Chairman Cha (Park Young Kyu) yang perangai bapak dia ni pun tukang pukul gak sama cam No Eun Seol kegersangan pewaris syarikat bila anak sulung dia mati kot…dan tinggallah Ji Heon ja satu-satunya harapan untuk jadi pewaris company. Masalahnya, Ji Heon adalah seorang anak yang…susah gua nak cakap. Dia ni macam-macam masalah ada dalam diri. Actually, budak ni ada panic disorder. Masalah tak leh pergi tempat ramai orang, takut tempat gelap, tak leh bersentuhan dengan orang, balik-balik mintak hand sanitizer lepas jabat tangan! Secretary dia pun tak leh tahan dengan sikapnya yang terlampau mengarah. Jawatan adalah Head Department tapi datang pejabat pun lambat, balik dari pejabat plak awal, ada meeting selamba ja dia cancel, masa meeting, melukis la menulis la..komik Slam Dunk adalah peneman setia. Sila lihat gaya rambut~




Dan sehinggalah Cha Moo Won (Hero Jejung), anak lelaki yang serba perfect dalam dunia bisnes, kepada kakak ipar merangkap pesaing utama Chairman Cha, means dia ni cousin kepada Ji Heon, melantik No Eun Seol menjadi setiausaha kepada Ji Heon…



Seo Na Yoon (Wang Ji Hye) pula mula muncul di akhir episode 2. Agak-agak ex-gf Ji Heon maybe. Dan agak susah untuk aku benci dak pompuan ni cuz aku suka gila watak antagonist muka tak reti nak malu beliau dalam Personal Taste. Pffftt.

Overall, 2 episod pertama memang berjaya bikin gegar aku punya perut! Memang lawak gila! Gandingan Choi Kang Hee dan Ji Sung memang mantooop bak kata Samsul Gagaugagau. Ehh~

Paling tak bleh blah, No Eun Seol punyalah miskin konon gaya hidup tapi outfit dia sepanjang 2 episode tu tak pernah pun sama! Samalah perihalnya dengan watak Geum Jandi dalam Boys Over Flower, bekerja di kedai bubur saja tapi mampu menyarung jumper dan hoodies yang branded gila…













9 comments:

  1. wah hebat!!
    syabas..aku dah bagi korang sumer privileges access pada ini blog..
    silalah buat ikut suka hati..
    muahahahaha

    aku belum layan ini drama tapi tgk rating tinggi..
    mungkin jua sbb ade itu budak jaejoong..
    tp choi kang hee tu sgt comel kan..

    bestkah citer ini?
    baiklah,selepas spy myeong wol,ak nak tgk ini cerita..
    tek leh blah yang heroin tu miskin tp outfit kemain branded..mmg sm cam geum jandi tu..tadek satuk pun baju dia ulang pakai..sumer kemain cantik..beranded pula..mak aku cakap anggap sajalah gu jun pyo yg blikan..hahahahha

    ReplyDelete
  2. TU LA PASAL! lol dia sikit ja duit dlm bank tp outfit dia mcm smua mahal2 ja..mana dia dpt ah?? lawak gila drama neh. xyah ada jejung pun xpa..dia xmembantu sgt tp ji sung n kang hee mmg lawak gila! plak tu ganas lagi dua2! ko imagine ji sung tu p pijak c kang hee tu la, dia p lastik kang hee tu guna carrot la, dia p tarik baju c kang hee tu la..mmg xbleh blah keganasan yg ada dlm diri beliau...

    ReplyDelete
  3. puahahaha..
    biar betol..???
    gila ganas!!!ni buatkan hati aku membara-bara nak tgk..aku suka tgk citer gaduh2 ganas camni..hehehe
    berkesankah lakonan jaejoong tu..sebenarnye aku nak tny, dia reti belakon ke idak? keh2..ngamuk cassies sume kat aku kang..

    ReplyDelete
  4. aku..aku tak kenal pum pelakon2 citer ni selaen jejung..
    bwahahhahahahha
    nampaknya aku kena stadi balik drama2 korea neh..
    asek bergelumang dengan muzik korea saja..
    pelakon2 aku tak kenal...

    tgk screencaps dan reviu anda pum sudah dpt membuatkan aku kepingin jua nk tgk ini cerita..
    aku leh mark dalam list bakal didload la gini..
    (oleh sbb tenet slow yg amat, aku jarang mdload skang ni)

    ps:aku rasa abe TOP dulu mmg kaki pukul..muka mcm penjahat je dulu..

    ReplyDelete
  5. acting encik jejung so-so ja..dlu aku xlyn drama jepun dia, so no comment.haha

    ada part ji sung sindir jejung guna mekap ke...?
    then jejung jwb, bisnesman kna tau fashion gak, aku xguna mekap, sapu BB Cream ja! puhahaha

    ada 1 part bila kang hee ubah resume dia. dia p tukar cakap psl dia dulu gengster legend kat bandar mana ntah..LOL bila interview, dia marah psal dorg xtnya soalan kat dia. then org tu jwb, kitaorg cr secretary bukan 'kangpe'. then dia ckp, dlm job ad x ckp pun kna ada lulusan u terkenal, xckp pun kna professional, klu nak smua pro abis yg mcm dia yg bru mula nak cr kja, mana da peluang!

    betol gak apa dia ckp...so dia tlh menarik minat encik jejung yg kebetolan jd interviewer then dia diambik jd secretary c ji sung plak...

    best weh tmbh2 bila bab dia asyik tahan hati tgk prangai c ji sung. pastu plak ji sung tu ckit2 cari no eun seol sbb dia kan ada panic disorder...

    ReplyDelete
  6. ketahuilah cik step review anda ni telah membuatkan aku donlod 1st episode..!!!
    tapikan...
    tapikan....
    donlod tu mampus tengah jalan..
    nak resume tak leh pulak..
    kentut betol!

    ReplyDelete
  7. len kali, sila kentut pjg2 so dat bleh dwnld smpai habis!! haha aku dwnld kat sini weh. http://doramax264.com/comedy/protect-the-boss/

    ReplyDelete
  8. woah!!
    tenkyu!!!!
    i labbb u step!!

    ReplyDelete
  9. i lappp u two three four five six!!

    ReplyDelete